poniedziałek, 25 stycznia 2016

Tofu z dymką i pieprzem

tofu z pieprzem
Tofu – można je kochać, można nie znosić. I nic dziwnego – przyrządzane z fermentowanego ziarna soi tofu nie ma wyrazistego smaku i trzeba się nieco natrudzić, by mu go nadać. Do tej pory moim ulubionym (i zarazem najprostszym, jaki poznałam) sposobem przyrządzania tofu było obsmażenie go na patelni z olejem, sosem sojowym i pieprzem. Na szczęście trafiłam na poniższy przepis – pochodzi on z książki „Wyprawy po przyprawy” autorstwa Steviego Parle i Emmy Grazette. Tofu przyrządzone według ich instrukcji nie jest ani potrawą błyskawiczną, ani tym bardziej dietetyczną (sojowy serek najpierw ląduje w głębokim tłuszczu, a potem znów na patelni, tym razem w towarzystwie czosnku i dymki) – ale gwarantuję, warto go wypróbować.

Składniki (zmieniłam nieco proporcje w stosunku do tego, co proponowano w książce):
  • kostka tofu (180 gramów)
  • 6 ząbków czosnku
  • 2 dymki
  • świeży pieprz (ja użyłam kolorowego, choć w oryginalnym przepisie poleca no czarny)
  • mąka kukurydziana lub ryżowa (ja użyłam kukurydzianej)
  • sól
  • olej

  1. Tofu kroimy na ok. 2-centymetrowe kostki, obtaczamy w mące, jej nadmiar strzepujemy. Wrzucamy tofu na głęboki, rozgrzany olej, smażymy, aż tofu się zarumieni. Wyjmujemy, odsączamy tłuszcz na papierowym ręczniku.
  2. Czosnek obieramy, dymkę kroimy w okręgi, a jej szczypiorek na ok. 2-centymetrowe paseczki.
  3. Czosnek wrzucamy na patelnię z rozgrzanym olejem. Smażymy, aż lekko się zarumieni. Dodajemy tofu i dymkę, smażymy kilka minut.
  4. Wykładamy wszystko na talerz, posypujemy solą i dużą ilością pieprzu. Podajemy z ryżem.

    Spróbuj także:
    Pieczone warzywa z tofu w sosie sojowo-arachidowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz