środa, 3 lutego 2016

Tajine z brukselką

wegetariańskie tajine

Potrawa inspirowana marokańskim tajine – oczywiście w wersji bezmięsnej. Jagnięcinę zastąpiłam brukselką, którą uwieeeeelbiam. Jeśli nie przepadacie za tym warzywem lub uważacie, że upadłam na głowę łącząc je z suszonymi owocami – spróbujcie tego przepisu, a przekonacie się, że brukselka da się lubić!

Składniki (na 2 porcje):

  • 100 gramów suszonych owoców (ja użyłam moreli, śliwek, i rodzynków)
  • 200 gramów brukselki
  • 1 cebula
  • pół łyżki mielonych ziaren kolendry
  • pół łyżki mielonego imbiru (ja użyłam świeżego, ale może być i suszony)
  • kawałek cynamonu
  • pół cytryny
  • oliwa
  • sól
  • pieprz

  1. Owoce zalewamy wodą, zostawiamy do namoknięcia na noc.
  2. Następnego dnia odlewamy wodę z owoców i gotujemy w niej posiekaną cebulę i brukselkę (jeśli wody będzie za mało, dolewamy świeżej). Dodajemy kolendrę, imbir, i cynamon. Dodajemy sól, pieprz, wyciśnięty sok z cytryny i oliwę. Dusimy wszystko na wolnym ogniu przez ok. 20 minut.
  3. Dodajemy suszone owoce i dusimy z brukselką jeszcze przez ok. 15 minut. Podajemy z kaszą kuskus.

    Spróbuj także:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz