niedziela, 28 lutego 2016

Fasolkowe "spaghetti" z ziołami

spaghetti z ziołami

Spaghetti z przymrużeniem oka - w rolę makaronu wciela się w nim zielona fasolka (ja użyłam odmiany mamut). Do tego sos pomidorowy z białą fasolą i porządną ilością ziół – pycha palce lizać!

Składniki (na 2 porcje):
  • 500 gramów zielonej fasolki mamut (może być też szparagowa)
  • ½ kubka ugotowanej białej fasoli
  • 1 czerwona cebula
  • 1 puszka pomidorów (w sezonie mogą być świeże pomidory)
  • natka pietruszki
  • kolendra
  • bazylia
  • sól
  • pieprz
  • oliwa

  1. Fasolkę oczyszczamy – odcinamy jej końce. Jeżeli używacie fasolki mamut, możecie przekroić ją na pół wzdłuż strąku – tak jak zrobiłam to ja.
  2. Gotujemy fasolkę (ja ugotowałam ją na parze).
  3. Siekamy cebulę, podsmażamy na oliwie. Kiedy cebula się zeszkli, dodajemy pomidory z puszki i fasolę. Doprawiamy solą i pieprzem (najlepiej świeżo zmielonym), podgrzewamy.
  4. Kiedy sos będzie gotowy, zdejmujemy go z ognia i dodajemy porządną porcję ziół: ja użyłam kolendry, bazylii i pietruszki.

    Spróbuj także:
    Jednogarnkowiec: ryż z fasolą i warzywami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz