sobota, 19 marca 2016

Chipsy z plantanów

smażone platany

Wybrałam się do sklepu po pomidory i pietruszkę, a wróciłam z naręczem dorodnych plantanów. Zdarza się i tak ;) Nie zdziwcie się, że kilka kolejnych wpisów będzie poświęconych wyłącznie tym owocom ;).
Plantany to kuzyni bananów – trochę więksi i zawierający większą ilość skrobi – przez co idealnie nadają się do gotowania i innego przetwórstwa. Można gotować je, kiedy są jeszcze zielone i kiedy dojrzeją, staną się żółte i plamiste. Zielone i żółte platany używa się do innych potraw, ale ja używałam tylko zielonych, niedojrzałych.
Dziś najprostszy przysmak, który można przyrządzić z plantanów. Smażone plasterki, czy też chipsy z plantanów można spotkać w wielu miejscach Ameryki Łacińskiej – mi nieodzownie kojarzą się z wakacjami na Kubie. Podawano mi je wszędzie – na wschodzie i zachodzie wyspy, w hotelach i tak zwanych casas particulares, czyli pensjonatach prowadzonych przez zwykłych ludzi. Zajadałam się nimi na obiad i kolację, i już chyba na zawsze pozostaną moim pierwszym skojarzeniem, jeśli chodzi o kuchnię Ameryki Łacińskiej.

Składniki:
  • plantan
  • sól
  • olej

  1. Plantany kroimy w cienkie plasterki – ja użyłam do tego obieraczki do warzyw i bardzo polecam tę metodę.
  2. Smażymy plantany na rozgrzanym oleju z obu stron – smażą się bardzo szybko więc uważajcie, aby ich nie przypalić.
  3. Odsączamy z tłuszczu na papierowym ręczniku i posypujemy solą.

Można przyprawiać smażone plantany według swojego uznania, ale ja najbardziej lubię ich naturalny smak, dlatego mój przepis jest najprostszy z możliwych i nie zawiera żadnych dodatków. Ale jeśli chcecie eksperymentować możecie doprawić plasterki platanów cynamonem, pieprzem cayenne, kminem rzymskim... czym tylko się odważycie :).

Spróbuj także:

platan a banan
Plantan a banan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz